НОВИНИ ГРАД » Авто » Моторне масло та ресурс двигуна: як правильно вибрати, щоб не потрапити на дорогий ремонт?

Моторне масло та ресурс двигуна: як правильно вибрати, щоб не потрапити на дорогий ремонт?

Читати grad.ua у  

Вибір лубриканта впливає на ресурс силового агрегату. Він виконує важливі функції - знижує тертя, захищає від перегріву, очищає двигун від відкладень і продовжує термін служби деталей. Неякісна або невідповідна моторна олія може призвести до підвищеної витрати палива, зносу і дорогого ремонту. Тому важливо його підбирати з урахуванням рекомендацій виробника автомобіля та умов експлуатації.

Чому купити моторне масло належної якості так важливо?

У процесі роботи двигуна металеві деталі взаємодіють під високим навантаженням. Без достатньої кількості автомастила їх знос пришвидшується, що призводить до зниження ефективності роботи. Якщо воно правильно підібрано, то формує достатню захисну плівку, знижує втрати на тертя та підтримує стабільну роботу.

Якщо в'язкість масла в двигун не відповідає температурному режиму, воно або не зможе створити надійний захисний шар, або виявиться занадто густим і погіршить циркуляцію двигуна. Відсутність достатніх миючих властивостей призводить до утворення нагару та засмічення масляних каналів, що знижує ефективність роботи системи мастила. Неякісна олія автомобільна втрачає свої властивості під впливом високих температур, сприяючи перегріву двигуна та зниженню його ресурсу. А невідповідне до зимового періоду густіє, ускладнюючи запуск автомобіля, збільшуючи навантаження на акумулятор та стартер.

Як правильно вибрати моторне масло?

Необхідно враховувати кілька параметрів і важливу роль відіграє класифікація SAE, яка визначає в'язкість в різних температурних режимах. Позначення, такі як 5W-30 або 10W-40, вказують, наскільки машинна олія зберігає плинність у холодну та жарку пору року. Чим нижче перше число, тим швидше мастило розподіляється за системою за низьких температур, що особливо важливо для зимових умов.

моторное масло TEMOL

Автомобільні бренди, включаючи Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen та інші, розробляють власні вимоги (звані OEM) до мастила для машини, щоб гарантувати максимальний захист та ефективність роботи двигунів (наприклад, VW 505.00/505.01 або MB 226.5/229.31/29) Їхні стандарти визнані у всьому світі, тому багато автокомпаній використовують ці допуски при визначенні оптимальних характеристик лубрикантів для своєї техніки. Виробники мастильних матеріалів також враховують ці специфікації, прагнучи отримати відповідні сертифікати, які підтверджують якість їхньої продукції та відзначають це в її описі.

Також необхідно враховувати базову основу, яку має олія для авто. Синтетична має високу стабільність, витримує значні навантаження та забезпечує надійний захист двигуна протягом тривалого часу. Мінеральна використовуються у старих агрегатах, проте потребують частої заміни та не завжди забезпечують достатній рівень захисту. Напівсинтетика поєднує у собі переваги обох перших типів, пропонуючи гарний баланс між якістю та ціною.

Умови експлуатації відіграють важливу роль при виборі:

  • при частих зупинках і запусках важливо використовувати масло для двигуна з високими миючими властивостями, яке запобігає утворенню відкладень та підтримує чистоту масляних каналів;
  • для подорожей на великі відстані, особливо на високій швидкості, потрібна стійкість до перегріву та окислення;
  • у високопродуктивні мотори спортивних та потужних авто заливають спеціалізовані моторні олії, здатні витримувати екстремальні навантаження та підвищені температури, захищаючи деталі від зносу навіть за агресивного стилю водіння.

Коли міняти автомобільне масло?

Регулярна заміна лубриканта – важлива умова його тривалої та стабільної роботи. У середньому виробники рекомендують проводити заміну кожні 10 000-15 000 км., але цей показник варіюється в залежності від умов експлуатації. У щільному міському трафіку, при частих зупинках і запусках, він зазнає більш інтенсивного навантаження, тому його необхідно міняти частіше - приблизно через 7000-10000 км. У разі трасових поїздок, коли двигун працює у стабільному режимі, інтервал заміни може сягати 15 000 км, але за умови використання якісного продукту.

Щоб не помилитися як лубриканти, багато українців беруть продукцію прямо від виробника. Зараз вітчизняні заводи, такі як компанія TEMOL, на імпортних основах та присадках випускають широкий асортимент мастил практично для всіх двигунів. Завдяки короткому плечу доставки та випуску всередині країни без імпортних мит, при високій якості пропонується конкурентна ціна та сервіс.




Схожі новини

Коментарі