Потрібно сподіватися на краще
Я знайшов у Інтернеті невелику замітку. Стосується вона події 16 грудня. Цитую мовою оригіналу:
За результатами торгів переможцем визначено компанію ТОВ «Татра-Південь», яка поставити в Одесу 13 багатосекційних зчленованих трамваїв з низьким рівнем підлоги та надасть супутні послуги.
Чому звернув увагу на цю інформацію? Розтлумачу. В Одесі міський електротранспорт завжди був у пошані. Багато фахівців досі зі жалем згадують пропущену нагоду, яка виникла років двадцять тому.
Почалася перебудова. Багато хто з одеських підприємств не зумів відшукати своє місце на ринку. А дехто тішив себе ілюзіями, що треба лише трохи почекати і партнери обов'язково знайдуться. У такій ситуації опинилась знаменита «Січнева». Вони звели новий корпус для спільного підприємства із відомою фірмою «Лібххер». Але партнер із якихось причин не захотів далі працювати. І, ось, тоді, - а це був короткий проміжок «мерства» Леоніда Чернеги, - від чеського виробника міського електротранспорту надійшла пропозиція організувати в Одесі виробництво чеських трамваїв.
Пам'ятаю палкі дискусії на засіданнях міської ради. Одні кричали, що не можна занапастити найстаріше підприємство міста (хоча чомусь вживали дієслово «занапастити», досі залишається таємницею для мене). Інші, – таких була меншість, – вимагали швидше підписати угоду та починати працювати.
На жаль, перемогли перші. Який результат? "Січнева" по суті, не працює. Нового виробництва в Одесі не з'явилося. Трамваї продовжуємо закуповувати, хоча треба віддати належне фахівцям міськелектротранспорту Одеси. Вони свій, одеський, трамвай роблять елегантним, - і я сказав би, - дуже красивим. Кращим європейським зразкам, які не поступаються на вигляд.
І ще одна деталь, яку варто відзначити. Це добре, що під час війни міський уряд думає про майбутнє. Починаючи з нових трамваїв для одеситів та гостей «Південної Пальміри». Отже, Одеса залишається Одесою.