Україна змогла частково повернути контроль над своїм морським експортом
До портів Великої Одеси тимчасовим чорноморським коридором, оголошеним Україною, починаючи з середині вересня зайшли вже понад 30 суден загальною місткістю близько 1,4 млн тонн. Про це повідомляє Bloomberg з посиланням на дані Marine Traffic.
Агентство зазначає, що загальна ємність цих суден приблизно відповідає обсягу аграрної продукції, відвантаженої на експорт у перший місяць роботи «Чорноморської зернової ініціативи» після запуску минулого літа за підтримки Туреччини та ООН. Втім, це лише третина обсягів, що вивозяться з українських портів у ті місяці, коли він працював найефективніше.
Зараз судна, що йдуть у напрямку українських портів, намагаються підходити ближче до узбережжя країн-членів НАТО - Болгарії та Румунії, щоб зменшити ризики. Також деякі судна, що використовують новий маршрут, вимикають транспондери, коли досягають портів Чорного моря, свідчать дані відстеження суден.
Bloomberg вказує, що принаймні дев'ять суден, які заходили в чорноморські порти України, були суднами типу Рanamax, які є одними з найбільших суден, які перевозять зерно у світі, що свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикнути відправити в Україну більші та цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.
Крім врожаю, балкери також вивозили металл з України, хоча «Чорноморська зернова ініціатива» дозволяла транспортувати лише зерно, продукти харчування та добрива.