Зарядні пристрої та станції для електромобілів
Електромобілі сьогодні витісняють транспорт із двигуном внутрішнього згоряння. Це екологічний, простий у експлуатації транспорт. Одним із важливих питань є швидкість заряджання електрокара. Використовують спеціальні зарядні станції. Це інтелектуальний пристрій, який дозволяє акумуляторам швидко набрати ємність.
Зарядний пристрій для електромобіля має низку особливостей, у Києві та інших містах України подібну техніку можна замовити у компанії ТОКА. Можна вибирати ЗУ відповідно до умов експлуатації та типу електрокара.
Особливості зарядних пристроїв для електрокарів
Зарядні пристрої електромобілів мають низку особливостей. Батарея, яку вони заряджають, має велику потужність та об'єм. Тому сила зарядного струму має бути відповідною. Що потужність, то більший розмір має зарядник. Підбирати електростанцію потрібно відповідно до характеристик машини.
ЗУ підключається до побутової чи промислової мережі. Устаткування приймає змінний струм, перетворює їх у постійний. Напруга змінюється до рівня, необхідного для правильного заряджання акумулятора. Потужність представленого обладнання буває такою:
- до 3700 Вт - підходять для підключення до мережі 220В, використовуються будинки для підзарядки одного автомобіля;
- більше 4000 Вт - використовуються для мережі 380В, можуть заряджати кілька автомобілів одночасно або один потужний електроавтомобіль.
Перші зарядники підключалися у розетку. Згодом потужність батарей, запас ходу електрокарів збільшився. Тому акумулятори стали набирати ємність надто довго. Було розроблено станції для персонального та громадського користування. Вони забезпечують швидку зарядку та підходячи для автомобілів високої потужності.
Керує процесом контролер, який вимикає живлення, коли батарея набере 100% ємності. Він захищає акумулятор від струму із невідповідними характеристиками.
Методи заряджання та типи ЗУ для електромобілів
У Києві та інших містах України встановлено зарядники, які відповідають європейським стандартам. Бувають електростанції, призначені для домашнього використання, а також обладнання для офісних, громадських паркувань. Є кілька типів заряджання електрокарів:
- Американський стандарт Він поділяється на 3 рівні. Level 1 видає до 2 кВт потужності із силою струму 16 А на 120 В. Цей варіант підходить для домашнього використання. Level 2 має параметри до 7 кВт, на 240В сила струму становить до 30 А. Це дозволяє зарядити електрокар загалом за 2 години. Level 3 видає 50 кВт на 100 А. Це дозволяє підвищити швидкість зарядки, а батарея набирає ємність всього за 15-30 хв.
- Європейський стандарт. Має 4 рівні. Model 1 має потужність до 3,5 кВт (220 В, 16 А), Model 2 – 7,6 кВт (240 В, 32 А), Model 3 – 60 кВт (690 В, 60 А). При потужності більше 40 кВт підключення виконується лише до трифазної мережі. Model 4 характеризується потужністю 240 кВт (600 В, 400А) та великою швидкістю підзарядки. Зазвичай вони мають кілька кабелів із конекторами для підзарядки 3-4 машин.
Нема рації купувати трифазну потужну зарядну станцію, якщо немає можливості підключитися до мережі 380В. Такий пристрій працюватиме з параметрами однофазного обладнання.
Види роз'ємів
Єдиного стандарту конекторів ЗП немає. Тип роз'ємів залежить від країни-виробника. Сьогодні існує кілька основних типів конекторів:
- CHAdeMO. Це пристрої, які часто використовують на громадських парковках. Вони дозволяють заряджати струмом до 500 В та потужністю до 62 кВт.
- J1772 (США). Цей стандарт використовується у США, а й у Азії. Максимальна потужність становить 7,4 кВт, а конектор має 5 контактів.
- Type 2 (Європа). Його ще називають Mennekes на честь компанії-розробника. Максимальна потужність складає 7,4 кВт (для мережі 220 В) та 43,5 кВт (для мережі 380 В). Напруга становить до 400 В, а сила струму – до 63 А.
Тип зарядної станції, роз'єму вибирають відповідно до особливостей автомобіля. Перед покупкою електрокара потрібно дізнатися, чи є у місті та його околицях електрозаправки з відповідним стандартом зарядки.