Адрієн Ежен Емабль Жільбер, відомий світу як Ежен Жільбер, увійшов в історію як один із піонерів авіації та яскравий приклад покоління відважних першопрохідників неба.
Народжений 19 липня 1889 року у Рьомі, у центрі Франції, з дитинства він виявляв інтерес до техніки. Вже у 12 років хлопчик здійснив більш ніж стокілометровий пробіг на трициклі, а через два роки повторив його за кермом автомобіля. У 16 років Жильбер став випробувачем автомобілів, поєднуючи роботу за участю в мотоперегонах, змаганнях зі стрільби та футболу.
Любов до швидкості та механізмів закономірно привела його до авіації. 1908 року він самостійно побудував моноплан із мотоциклетним двигуном — невдалий досвід лише зміцнив прагнення літати. Справжнім кроком у небо стало вступ до школи Луї Блеріо. 24 вересня 1910 року після всього восьми занять Жільбер отримав свідчення пілота № 240 Аероклубу Франції.
Задовго до того, як ім'я Жильбера прогриміло на фронтах Першої світової, він здійснив яскравий експериментальний політ, який спричинив фурор 1 листопада 1909 року в Одесі.
Кінцевою метою маршруту Жильбер тоді називав Константинополь.
З початком Першої світової війни Жільбер був призваний до армії. Він став пілотом знаменитої ескадрильї MS23, де разом із Роланом Гарро та іншими асами бився у повітрі.
10 січня 1915 року, діючи із спостерігачем лейтенантом де Пюекредоном, він збив німецький аероплан. Французи виявили шляхетність — надали допомогу пораненому противнику та повідомили про долю екіпажу його товаришам по службі. Ця історія викликала широкий резонанс у пресі, а обидва авіатори незабаром були удостоєні звання кавалерів Ордену Почесного легіону.
Його літак отримав назву «Месник», а сам він — репутацію сміливого та щасливого аса. На рахунку Жильбера вважалося шість підтверджених перемог, хоча він сам скромно визнавав лише чотири.
Не обійшлось і без драматичних епізодів. У 1915 році під час вимушеної посадки в нейтральній Швейцарії Жильбер виявився інтернованим. За час ув'язнення він зробив кілька втеч, частина з яких завершилася невдало. Лише четверта спроба увінчалася успіхом, і французька влада нарешті дозволила йому залишитися на Батьківщині.
Однак стан здоров'я, зокрема наслідки пошкодженої барабанної перетинки та хронічного отиту, не дозволили продовжити бойову службу. Жільбер було переведено на випробування нових літаків. 17 травня 1918 року під час тестового пікірування його літак зруйнувався у повітрі. Пілот загинув. Похорон відбувся у Версалі та зібрав безліч офіційних осіб та знаменитих авіаторів.
Ежен Жільбер був нагороджений Військовою медаллю, орденом Почесного легіону та Військовим хрестом з чотирма пальмами, дослужившись до звання сулейтенанта.
Ім'я авіатора зберегла площу у місті Бріюд, де жила його родина. Але й історія його польоту на аеростаті над Одесою залишається яскравим епізодом у біографії людини, яка все життя прагнула неба.